تبلیغات
::. تخت گاز .:: - بررسی لامبورگینی سستو المنتو (Seseto Elemento)

بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 6 بهمن 1389
حال می خواهیم به بررسی لامبورگینی سستو المنتو بپردازیم خودرویی که با ورود خود حرف ها و حدیث های زیادی را در پشت خود داشت که بیشتر شامل طراحی آن میشد ولی آیا با ساختار تماما فیبر کربنی 3.5 میلیون دلاری خود می توان از این طراحی چشم پوشی کرد






حال میخوام یک بررسی انجام بدم که می دونم طرفدارش زیاد خواهد بررسی محصول کانسپت لامبوگینی به نام حس ششم یا عنصر ششم (به دلیل کاربرد کربن در آن که ششمین عنصر طبیعت است) که در زبان ایتالیایی به نام Sesto Elementoو در زبان لاتین Sixth Elements نام گزاری شده (این بار از گاو گرفته نشده) و بیشتر مردم فکر می کنند که این خودرو جانشین مورسیه لاگو است اما نه هم چنان بر سر جانشینی او اختلاف وجو دارد





خودرویی که پس از رونمایی آن در نمایشگاه پاریس سال 2010 از سوی لامبورگینی بسیاری از مردم در بهت ماندن به خاطر اینکه فکر می کردن این خودرو ساخت لامبو نیست و عقیده داشتن زشت است مثل بعضی های اما این بر خلاف تصور این خودرو نمونه بارز طراحی و تکنولوژی عصر جدید است تکنولوژی که مهندسان لامبورگینی به همراه شرکت بوئینگ و لابراتوار دانشگاه واشنگتن ساخته اند خودرویی تماما فیبر کربنی به وسیله دستگاه اوتو کلاو (دستگاهی که سرعت کار برای چسباندن قطعات را به هم افزایش می دهد که لامبورگینی در هنگام تولید کونتاش قصد داشت به وسیله آقای پاگانی از این دستگاه استفاده کند که مدیر لامبو گفت چون فراری این دستگاه را ندارد و دست ساز می سازد ما هم دست ساز می سزایم تا رقابت سالم داشته باشیم قابل توجه فراری دوستان) .







لامبورگینی تمام اجزای این اتومبیل به جز گیربکس و تایر تماما از فیبر کربن و در بعضی قسمت ها از آلومینیوم ساخته شده که موجب کاهش وزن چشم گیر آن تا وزن 999 کیلوگرم بوده است این خودرو هم مانند دیگر گاوهای لامبو از موتور 10 سیلند گایاردو با چینش خورجینی بهره می برد که قادر به توان تولیدی 570 اسب بخار و شتاب 0-100 2.5 ثانیه ای (به لطف وزن کم) و جعبه دنده خودکار رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر.
حال با خود می گویید فقط 300 کیلومتر بله دیگر زمان سرعت دارد از بین می رود و خودروسازان به دنبال وزن کم کیفیت بهتر قطعات و خاص بودن اتومبیل هایشان هستند که لامبو اول از همه پا به این عرصه گذاشت و خودرویی با خصوصیات بالا را در تعداد بین 7 تا 10 عدد عرضه کرده است که اله به دلیل کانسپت بودنش تعداد محدود است و دوم قیمت 3.5 میلیون دلاری آن.
در طراحی خارجی لامبو وجود قسمت های قرمز رنگی که همه از انتقاد می کنند محل های ورود هوا به موتور ترمز ها و موجب چسبندگی بهتر این خودرو به زمین می شود که در صورت لازم باز میشود (مانند هود های کناری مورسیه لاگو هنگام بالا رفتن دمای موتور)

 



در طراحی قسمت‌های داخلی شرایط ارگونومی و سادگی در کنار حفظ استانداردها لحاظ شده است. به عنوان مثال ارتفاع فرمان و فاصله آن از راننده را می‌توان تغییر داد و طول پدال‌ها را نیز مطابق نیاز تنظیم کرد. تنها سه کلید پیزوالکتریک برای هدایت این اتومبیل در نظر گرفته شده‌اند که برای روشن کردن موتور، انتخاب دنده عقب و روشن کردن چراغ‌ها استفاده خواهند شد.



 




هدف نهایی لامبو کاهش وزن ایجاد کمتر دی اکسید کربن است و به گفته شرکت در نسل های آینده رد پایی از طراحی و زیایی حس ششم خواهیم دید



طبقه بندی: بررسی،  بررسی هفتگی، 
ارسال توسط تخت گاز
آرشیو مطالب
آمار سایت
تبلیغات

دانلود اهنگ

دانلود

دانلود رایگان

دانلود نرم افزار

دانلود فیلم

دانلود

شادزیست

قالب وبلاگ

لیمونات

شارژ ایرانسل

تک باکس

دانلود نرم افزار